El Storytelling o narració de contes (entesa aquesta en un sentit ampli que abasta també els poemes o rhyme, cançons i fins i tot alguns jocs), capta l’atenció dels xiquets i les xiquetes des del principi.
No s’entén com la mera lectura d’un text narratiu, sinó que s’acompanya d’entonació, diferents veus per a diferents personatges, pauses, dramàtiques i suports visuals (dibuixos i/o marionetes, ninots…). D’aquesta manera els xiquets i les xiquetes són capaces de relacionar conceptes en anglés, entendre el missatge que es vol transmetre i aprendre la pronunciació i el significat de paraules noves.
Però no són només les competències lingüístiques les que es desenvolupen gràcies al Storytelling (o lectura de contes), sinó que alguns contes generen un clima de complicitat a l’aula, difícil de mesurar en termes d’avaluació sumativa.
D’igual manera, l’ús de la poesia en l’ensenyament d’idiomes facilita l’adquisició del llenguatge. Com es pregunten Holmes i Multen “Qui de nosaltres no pot recitar un poema curt o cançó infantil aprenent fa molt temps?” Ells mateix contesten a aqueixa pregunta. En primer lloc, “la poesia es queda amb nosaltres perquè ressona en els nostres cors i ments” i en segon lloc “els poemes sovint s’adhereixen a patrons predictibles de ritme i rima, són plaents i fàcils de recordar” VL Holme i MR Mountan, (2001).
Finalment, sempre que ensenyem un idioma hem de transmetre amb ell les expressions culturals, costums, maneres d’entendre la vida, etc, associades al país o països on es parla aqueix idioma. I el *Storytelling així com les Nursery Rymes són indubtablement, una de les manifestacions més genuïnament britàniques que podem trobar en la criança de tots els xiquets i xiquetes del món engonals-parlant.
L’utilitzar-les, per tant, en l’aprenentatge de l’anglés com a llengua extraguera, ens porta a la consecució de diversos dels objectius del nostre ensenyament. Els alumnes i les alumnes aprenen vocabulari, milloren fluïdesa i pronunciació, augmenten la seua motivació i, alhora els estem inculcant una part importantíssima de la cultura angloparlant.